html

2015/12/20

Sajtos-virslis-mustáros muffin

Kedves barátainkkal előkarácsonyozunk kora délután, amire azt a szerepet kaptam, hogy készítsek valami sós sütit. Eredetileg a Mamám-féle sós kisperec volt tervben, de tekintve, hogy az alapanyagokat nem vettem meg előre és ráadásként 11-kor ébredtem - az ágy tényleges elhagyása 11:49 - úgy döntöttem, nem kezdek neki tésztakelesztésbe, hanem megsütöm életem első sós muffinját. Kerestem egy sós alapreceptet, majd teljesen átalakítottam az itthoni alapanyagokhoz mérten. 

Hozzávalók: kb 320 gr finomliszt, 1 ek sütőpor, 1 púpos kiskanál só, 150 gr reszelt trappista sajt, 2,5 dl tej, 2 tojás, 1 bő ek mustár, 70 gr vaj olvasztva, 3 virsli darabolva, 

Elkészítés: A lisztet, a reszelt sajtot, a sót és a sütőport összekeverjük egy tálban. Egy tányérban enyhén felverjük a két tojást, hozzáadjuk a tejet, majd ezt elkevergetjük a lisztes keverékkel. Az olvasztott vajat is hozzáadjuk, majd a felvágott virsliket. (Én kétszer vágtam hosszába a virsliket, így nem tűnt olyan "túltömött" hatásúnak a tészta. Szilikon formában sütöttem ezúttal is, így nem kellett kikenni a formát. Kb 3/4-ig töltöttem a formákat, kb 25 perc alatt sült meg az első adag. Nagyon szépen kijöttek a formából, pici sem maradt a forma alján. 

A muffin, és a háttérben a potpourri-s adventi koszorúnk. 

U.i.: A megadott mennyiségekkel kb 14 darab sült, a képen már szerepelnek a második kisült széria résztvevői is.