html

2015/11/29

Meggyes mascarpone golyó

Tegnap óta kókuszgolyóra vágyok, vagy legalábbis olyan golyó formájú sütire, amiben van meggy. Maradt még itthon mascarpone a fehér csokis pitéből, azt meg nyilván nem akarom, hogy idejekorán megromoljon. Lekvárból is csak szilva akad, és feleslegesen kezdtem bele a nagyüzemi golyó gyártásba, mert kakaóport sem találtam. Végül, a spájz és a hűtő sütihez való tartalmát vegyítettem. 

Hozzávalók: kb 250 gr mascarpone, 6 ek porcukor, 10-15 dkg darált keksz, 2 ek. vaníliás cukor, 5 ek meggybefőtt, 1 citrom leve, kókuszreszelék a forgatáshoz 

Elkészítés: A mascarpone-t, a vaníliás cukrot és a porcukrot simára keverem. A darált kekszet hozzákeverem, majd hozzáadom a meggyet is. Az én ízlésemnek így elég édes volt a massza, így kifacsartam egy citrom levét és azt is elkevertem a kekszes eleggyel. Nekem nagyon bejön ez a citromos ízvilág, hasonlít a citromos álom sütire, amit főként nyáron fogyasztanak a népek. Ezt a masszát bő egy órára hűtőbe tettem, majd golyókat formáztam belőle, amiket kókuszreszelékben hempergettem meg. Az elkészült golyókat még visszaraktam a hűtőbe.