html

2015/11/20

Fehér csokis sütim

Említettem már, hogy rajongok a fehér csokoládéért? Egymás iránti rajongásunk - mert nyilván ő is annyira szeret engem, mint én őt - akkor kezdődött, mikor gyerekkoromban kialakult egy betegségem, mi szerint nem ehettem paradicsomos ízesítésű dolgokat és csokoládét, mert öhm... rosszul lettem tőlük, és ez még enyhe megfogalmazás. Volt még egy dolog, de arra nem emlékszem, ez a kettő volt a legmeghatározóbb, mert már akkor is úgy ettem a csokit, mint Gombóc Artúr és a ketchup-ot is tubus számra ettem a sült krumplihoz. Áthidaló megoldásként született a megoldás - ha már valamilyen módon pótolni kell a csoki iránti sóvárgásomat - történjen az fehércsoki alakban. Mindenki megnyugtatására: bő egy év alatt kikúráltak, így visszatért minden az eredeti kerékvágásba. 

Eredeti terv szerint holnap szülinapozni mennénk, és oda készítettem eredetileg a sütit. Aztán hosszas egyeztetés után vel arra jutottunk, hogy inkább csináljam meg itthoni fogyasztásra, a szülinapon úgyis lesz torta, meg torta és még egy kis törta, meg minden egyéb egészségtelen finomság. Tudjátok: inkább pocsékba menjen, mint kárba. Így indultam neki reggel megvenni a hozzávalókat. Itt érdemes megjegyeznem, hogy ennél a jól bevált, sokszor elkészített receptnél amit el tudtam rontani, azt meg is tettem, bár esélyesen az is közre játszik, hogy egy huzamban 7 napot dolgoztam (összesen 61 órát) és majd 10 óra alvás után is úgy érzem, mintha ki lennék purcanva. 

Hozzávalók: 1 zacskó édes keksz, 200 ml habtejszín, kb 200 gr mascarpone, 1 tábla fehér csoki (100 gr), 5 dkg vaj, cukor

A vaj a hűtőben, a cukor pedig a pulton csücsül 


Elkészítés
- A zacskó kekszet összedaráltam késes darálóban (ne legyen liszt állagú, hanem inkább darabos). A vajat közben egy bögrébe pakoltam és hagytam a mikrónak, hogy megolvassza. A kekszhez adtam kb. 1 ek cukrot, összekevertem az olvasztott vajjal és a piteforma aljában egyenletesre egyengettem. 



- Közben beizzítottam a sütőt, hagytam picit bemelegedni, majd kb 10 perc alatt megsütöttem. 
- A fehér csokit kockákra tördeltem, egy bögrébe pakoltam, majd erre ráöntöttem a habtejszínt. beraktam a mikróba kb másfél percre olvasztásra. 
- A habtejszínes olvasztott csokis elegyet egy tálba öntöttem, majd a szoba hőmérsékletű mascarpone-t is hozzáadtam. Ízlés szerint lehet hozzáadni cukrot, én kb 1 evőkanálnyit adtam hozzá, így, feleslegesnek érzem a többet. 
- A kekszes rétegre öntöttem a fehér csokis krémet, ezt is nyilván elegyengettem, majd a hűtőbe teszem egy estére. 

Hű társam a mascarpone elegyengetésben


U.i.: "Kéne" még a tetejére mandula díszítésként, de lusta vagyok elmenni a boltig.