html

2017/03/30

Gé születésnapjára: jégkrémtorta

Minden évben nagy kérdés, hogy milyen süteménnyel is készüljek a férjem születésnapjára. Tudni illik, kritikus személyiség ő. Ne legyen túl krémes, inkább tésztás legyen mint krémes, ha kicsivel is több benne a krém, az már neki gejl, satöbbi, satöbbi. Ellenben él-hal a fagyis-jégkrémes dolgokért, a legnagyobb hidegben is fagyiért kiállt. Pár hete láttam facebook-on egy Tastemade videót, amiben jégkrémtortát készítettek. Megmutattam neki, teljesen elámult, és rögtön jelezte; azt a bizonyost kérné a születésnapjára. Erről a receptről van szó egyébként, de kicsit átalakítottam.

Hozzávalók: 

Tészta
- 6 tojás 
- 6 ek cukor 
- 6 ek liszt 

Ezekből az alapanyagokból piskótát kell sütni. 

Krém
- 2 dl habtejszín 
- 375 g mascarpone (volt még egy fél dobozzal, és inkább hozzákevertem az adaghoz) 
- 1 citrom leve
- reszelt citromhéj
- 4 ek cukor 
- 3 sor fehércsokoládé 

A fehércsokit bögrébe rakjuk, ráöntjük a habtejszínt, és összemelegítjük mikróban. 
A mascarpone-t alaposan elkeverjük a fehércsokis tejszínnel, utána kezdjük el a robotgéppel összedolgozni a krémet. (Én nem kevertem el alaposan, így a habtejszínből a hajamba is került.) Hozzáadjuk a cukrot, a citromlevet és a citrom reszelt héját is. Alaposan elkeverjük, szép sima legyen a krém. 

Gyümölcs réteg 
- 250 g áfonya 
- 2 ek víz 
- 5 ek cukor 

Mindent egy kisebb lábasba rakunk, addig főzzük, amíg rotyogni nem kezd. 

A kalácsformába celofánt rakunk úgy, hogy mind a két oldalon kilógjon az anyag. Jöhet a rétegezés. Formára vágott piskóta, mascarpones-citromos krém, áfonyás szósz, formára vágott piskóta, mascarpones-citromos krém, áfonyás szósz, formára vágott piskóta. Ráigazítjuk a celofánt úgy, hogy betakarja az egész tésztát, és 7-8 órára a mélyhűtőbe rakjuk jégkrémtortásodni. Nem baj, ha kicsit keskenyebb a tészta a formához képest, nekem így a kifolyt krém márvanyosra dermedt. :) A mascarpone krém negyedét hagyjuk meg!. 


A dermedést követően a maradék mascarpone krémmel körbekenjük a sütit, és visszarakjuk pár órára a mélyhűtőbe. 

Amit másként csinálnék legközelebb:
- a piskótát kerek pite formában sütöttem, és nem lett elég. Bele se gondoltam, hogy szétvághatnám hosszában, inkább sütöttem még egy piskótát 4 tojásból. :D Nekem nagyon tésztás lett, így legközelebb biztos félbe vágom a tésztát.
- Több krém! Alapból a kalácsformám 1,5x hosszabb, mint amivel eredetileg tervezem, igy hiába volt több a krémem - még az eredeti recepthez képest is - kevésnek éreztem. Kisebb formában - mint pl amit a tescoban árusítanak - tökéletesek lennének az arányok.