html

2017/09/03

IR-barát pogácsa

Röviden: inzulinrezisztensek is bátran fogyaszthatják! Nem mellesleg, elég jó kis pogácsa, barátnőm lánybúcsújára sütöttem, kb 10 perc alatt betermelték a résztvevők. :) 


Kicsit elszüttyögtem az időt a konyhában, így indulás előtt lőttem egy villám képet, valószínűleg újra meg fogom sütni, és töltök fel jobb képet! Nem mellesleg örülnék, ha lenne hivatásos pogácsa-kóstoló munkakör, tökéletes lennék a feladatra! 

Hozzávalók

Tészta: 

  • 450 gr teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 150 gr fehér liszt 
  • 1 dl olaj 
  • 1 kiskanál só 
  • 2,5 dl tej 
  • 10 gr élesztő 
  • 1 tojás 

Krém:

  • 1 tojás 
  • 250 gr túró 
  • 125 gr margarin 
  • só 

Tetejére: 

  • sajt/ szezámmag (nekem a szezámmagok rendszeresen lepotyognak, így azokat hanyagolom) 
  • 1 tojás felverve 

1, A langyos tejet felfuttatjuk az élesztővel. 
2, A liszteket összekeverjük a sóval. 
3, A lisztet és a felfuttatott tejet elkeverjük a többi alapanyaggal is, majd alaposan összegyúrjuk. a tésztát. Kétszeresére kelesztjük. 
4, A tésztát 5 részre osztjuk, egyformára nyújtjuk a részeket. 
5, A krém hozzávalóit (túró, margarin, tojás, só) krémesre keverjük, és a tésztalapok közé kenjük. Az utolsó lapra nem kenünk a krémből. 
6, Vághatjuk kockára, illetve klasszikus kerek formára, ízre ugyanolyan finom lesz. :) 
7, Lekenjük tojással a felvert tojással a pogikat (én rendszeresen elfelejtem, így szerintem elhagyható), és a tetejükre még szórhatunk sajtot/mákot/szezámmagot, kinek hogy tetszik. Sütőpapírra helyezzük a falatkákat. 
8, Előmelegített sütőben kb 25 perc alatt sül meg. 

Jelenleg ez a kedvenc pogácsa receptem, illetve sokan dicsérték a lánybúcsún résztvevők is.