html

2016/09/22

Házimanó Felszabadítási Front

Igen, hetek óta Harry Potter lázban égek, még idén szeretném újraolvasni a sorozatot, vagy ha éppen újraolvasni nem sikerül, akkor Stephen Fry előadásában mindenképpen újrahallgatom. Azonban most a blog címe nem is igazán a Harry Potter sorozatra vonatkozik, hanem egy gyors DIY ajándékra, aminek köze van a zoknikhoz. 

Nem tudom ki hogy van vele, de én ha ajándékot készítek, akkor mindig törekszem arra, hogy valami olyat kreáljak, amit várhatóan nagyon kicsi eséllyel kap az ajándékozott. És mivel a héten esküvőre megyünk - megint :) - alig vártam, hogy ténylegesen nekikezdjek az alkotási folyamatnak. Elképzeléseim voltak, mit is szeretnék, de konkretizálni csak akkor tudtam, mikor aktív böngészést tartottam a Pinterest-es csináldmagad mappámban. Pár perc után meg is találtam a fejemben motoszkáló ajándékot, mégpedig EZT. Tökéletes ajándék egy olyan párnak, akik olvasták a könyveket, látták a filmeket, és szeretnek mindenféle utalást a sztorihoz kapcsolódóan. Innen is jött az utalás a sztorira, hiszen tudjuk, hogy Dobby-nak sokat jelent egy fél pár zokni is. És akkor lássuk, miként is készült (egy délután elég az elkészítéshez, ha ripsz-ropsz ajándékot vadászol).

A zokni csak illusztráció 

Alapanyagok

- Két fajta akril festék (tejeskávé és barna) 
- Pillanatragasztó 
- Natúr csipesz 
- Ecset
- Fedőlakk 
- Fa lap az egész alapjának 
- Rafia 


Elkészítés

A fa lapot lefestettem ezzel a tejeskávés világos színnel, hagytam megszáradni, kb 15-20 percet vesz igénybe. Közben a csipeszek egyik oldalát lefestettem a sötétbarnával, majd visszatértem a tejeskávé színű laphoz.



Mindenképpen akartam rá feliratot - valójában ezen agyaltam a legtöbbet - végül a Lost Sox mellett döntöttem. Barna ceruzával halványan előre felrajzoltam a feliratot, mert bizonytalannak éreztem a kézügyességemet a betűk megformálásához. Ezzel a résszel így sem vagyok száz százalékig elégedett. Itt érdemes arra figyelni, hogy a festék "tömény" legyen az ecseten, ha erőteljesre szeretnéd a feliratot, mert egyéb esetben mondhatni elég folyékonnyá és áttetszővé válik a szín.


A megszáradt felületeket fedőlakkal festettem le, hogy enyhén fényes legyen a felület. Végül pillanatragasztóval ragasztottam fel a csipeszeket. A tábla felaggatásához rafiát használtam. 


Remélem tetszik!