html

2015/03/11

Bordó horgolt körsál

A dolog ott kezdődött, hogy a Bakancslistámra felkerült a horgolás tudományának elsajátítása. Ezt az elmúlt évben részlegesen, de elsajátítottam - van egy félbehagyott Hubám, de nem adom fel egykönnyen - kicsit tovább akartam lépni az alkotási folyamatban. Jól is jött barátnőm - akinek ma van a születésnapja - karácsonyi megjegyzése, ugyanis elmondása szerint már régóta vágyott egy bordó körsálra. 2014 Karácsonyára is erre vágyott igazán, meg is volt rá az esély, hogy megajándékozzák egy ilyen darabbal, aztán csalódás lett a vége. Bordónak bordó és sálnak sál lett, de nem is kör, és nem is kötött vagy éppen horgolt, hanem egy khm... idősebb korosztálynak való darab. Csalódottságát látva el is határoztam, hogy akkor bizony elkészítem neki a vágyott darabot a születésnapjára, amúgy is jobban szeretek olyan ajándékot adni, amit magam alkottam. Tegnap este lett kész, párszor úgy éreztem bizony lerohadnak az ujjaim, egyszer még izomlázam is kialakult. Sajnos fázisfotókat nem készítettem, amatőr hiba, de legközelebb remélhetőleg már más lesz a helyzet. 

Az elkészítésben sokat segített ez a videó.

Annyit módosítottam az elkészítésén, hogy sokkal-sokkal több láncszemet készítettem, mint az írt 136, mert nekem az nagyon rövidnek tűnt. Illetve gyakorolnom kell még a lazán horgolás mibenlétét, mert ami nekem lazának tűnik, a végén kiderül, hogy mégiscsak szoros. 

Két és fél gombolyagot használtam el a sálhoz, ami azt jelenti, hogy kb 380 méter fonál leledzik egyetlen sálban.