html

2018/01/27

Ezt reggelizem mostanság

Imádok reggelizni, tulajdonképpen az a napom egyik legkedvesebb része, amikor reggelizhetek. Viszont, nem igazán szeretem a kenyérféléket és a zabkásától is megcsömörlöttem egy ideje. Ellenben nagyon szeretem a túrót és a tojást és arra gondoltam, valamit össze lehetne kombinálni a kettőből. Nyilván nem én találtam fel a spanyolviaszt ezzel a túrós zabpalacsinta recepttel, de nekem nagyon bevált, heti 2-3 alkalommal tuti benevezek rá, mert egyrészt nagyon gyorsan elkészül, másrészt igencsak laktató. 


Hozzávalók
- zabpehely (40-50g között szoktam)
- túró (ízlés szerint)
- 2db tojás 
- DW 1:4 édesítő (ízlés szerint, nálam max egy kiskanálnyi) vagy folyékony édesítő
- fahéj (ízlés szerint) 


Az alapanyagokat összekeverem, állni hagyom egy kicsit (kb addig, amíg a vízforraló felforralja a vizet a reggeli teámhoz). Pici kókuszzsírt olvasztok, és kb 1,5 evőkanálnyi adagokat halmozok a serpenyőbe, amit formás koronggá lapogatok. Mindkét oldalát kisütöm, és toronyba halmozom őket. Ebből az adagból 3 db készül el és ahogy említettem, nagyon laktató. 




Ha lazábbra sikerül a tészta, olyankor "morzsásra" sütöm, mint egy császármorzsát, úgyis csodálatos. Ilyenkor kókuszreszelékkel, darált mandulával szórom meg.