html

2017/10/19

Sütőtökös pitefalat

Ha ősz, akkor sütőtök, ha sütőtök, akkor leves. Viszont a legutóbbi nagybevásárlás után rájöttem, hogy sütőtökös pitét akarok készíteni lehet, hogy a Harry Potter újraolvasás is közrejátszott a kívánságban. Mivel receptem nem volt, így rögtönöztem, szóval az elkészítésnél bízzatok az érzéseitekre, tuti jó lesz! Egyébként pedig: ez az a recept, ahol a sütőtököt nem sütni, hanem főzni kell. 


A tésztát a vaníliás karika receptje alapján készítettem el. A kész tésztát két részre osztottam (kb. 1/4 - 3/4 arányban), a nagyobb adag tésztát igyekeztem minél vékonyabbra nyújtani, és 6 egyforma részre osztani. Ez került a muffin forma aljába. A kisebb tésztát is kinyújtottam, majd egy bögre szájával 6 karikát szaggattam. Ez lesz a minipite teteje. 

Sütőtökkrém
Kb 150 g sütőtököt megpucoltam, felkockáztam kb 2 cm-es darabokra, felöntöttem 1,5-2 dl tejjel, érzésre adtam hozzá egy kis édesítőt, majd 20 percig főztem a tök puhulásáig. Botmixerrel összepürésítettem, majd mikor kihűlt ez a krém, hozzáadtam 1 tojást, és egy fehérjét (ez utóbbi a tészta hozzávalóiból maradt meg). 


A nagyobb tésztalapokra 3-4 teáskanálnyi krémet kanalaztam, majd a kivágott karikákat méretre igazítottam és rápakoltam. Picit meglyuggattam a tészta tetejét, majd kb 15-20 perc alatt készre sütöttem előmelegített sütőben. 
 

Nem lett tökéletes, de ahhoz képest, hogy érzésre lett összerakva, elégedett vagyok a végeredménnyel. Férjnek az illat tetszett, nekem az íz is és az illat is. Ő nem kóstolta, állítólag nem szereti a sütőtököt - szerintem még nem is kóstolta. :)