html

2013/11/20

dőzsölő kedd

A történet ott kezdőik, hogy megemlítettem Kedves Gének, hogy sütni akarok. Mégpedig almás alapú sütit. Mert hát a legkedvencebb nagyanyóm elhalmoz akkora méretű almákkal, mint a fejem. [nyilván enyhe költői túlzás, de a lényeg, hogy lemértem az egyik almát és nem kevesebb, mint 23 dkg volt]. Tudtam, hogy Gé annyira nem rajong az almás sütikért, de azért megpróbálkoztam a lehetetlennel, és igyekeztem olyat sütni, amit esetleg szeretni fog. A gondolat jó volt, ízletesnek is ízletesnek tartotta, csak a szeretés része sajnos nem valósult meg.
És ha már dőzsölő kedd a bejegyzés címe: úgy határoztunk, hogy ebédre - még ha egyes háztartásokban inkább desszertként fogják tálalni - szívesen ennénk aranygaluskát. Miközben készült az almás muffin, Gé elkészítette a vaníliás sodót az említett ételhez. Később ezt a vaníliás öntetet felhasználtam a kisült muffinhoz is. Nade, akkor a recept a muffinhoz. (Az eredeti receptet a nosalty-ról szedtem.)

Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1 nagyobb reszelt alma, fahéj (fél teáskanál), 10 dkg cukor, 2,5 dl natúr joghurt, 2 tojás, 2 teáskanál sütőpor, napraforgó olaj (0,75 dl)

Elkészítés: A sütőport, a lisztet és a fahéjat összekeverjük. A tojásokat, a a joghurtot, a cukrot és az olajat egyenletesen elkeverjük egy tányérban. Ezt a tojásos keveréket hozzáadjuk a liszteshez, majd a reszelt almát is hozzákeverjük. Előmelegítjük a sütőt, kivajazzuk a muffin formát/béleljük muffin papírral, és a mélyedéseket megtöltjük a masszával. Kb. 20 perc alatt sült készre.

[Az eredeti recept szerint az almát felkockázva rakták bele, de "lázadok", ezért reszelőt ragadtam.]